Alates uuest aastast teenindatakse Põlva teenindussaalis kliente kolmel päeval nädalas

Alates 3. jaanuarist 2022 teenindatakse PPA Põlva teeninduses kliente esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti kell 9-17. Kõigil tööpäevadel saab teenindussaalis jätkuvalt kasutada digikioskit, misjärel saab dokumenditaotluse esitada iseteeninduses.

Kolmepäevase lahtiolekuajaga töötab Eestis juba mitu PPA teenindust, näiteks Haapsalu, Kärdla ja Rakvere. Sarnaselt teisele väiksematele PPA teenindustele, jätkub alates uuest aastast ka Põlvas kohapealne letiteenindus kolmel päeval nädalas.

Dokumendi taotlemiseks tuleb esmalt minna veebiaadressile iseteenindus.politsei.ee. Nõuetekohase foto, allkirjanäidise ja sõrmejälgede olemasolul saab dokumendi taotleda vaid paari hiireklikiga. „Juhul, kui foto, allkiri või sõrmejäljed puuduvad, saab need tasuta anda teenindussaali digikioskis, mida saab kasutada igal tööpäeval. Digikioskist liiguvad andmed automaatselt iseteenindusse, kus enda arvutist või nutiseadmest uuesti sisse logides saab dokumenditaotluse esitada," rääkis Lõuna prefektuuri teenindustalituse juhataja Angela Kahar.

Kahar sõnas, et iseteenindus on paljudes valdkondades inimestele väga omaseks saanud. „Võtame näiteks pakiautomaadid ja iseteeninduskassad. Näeme, et ka dokumendi taotlemine on selline tegevus, mida inimesed saavad mugavalt ise teha, ilma teenindusletti pöördumata."

PPA kaugem eesmärk on iseteenindust ja digikioskite kasutamist aina enam soodustada. „Juba täna esitatakse peaaegu pooled taotlused üle Eesti iseteeninduses. Põlvamaal kasutab kõikidest dokumenditaotlejatest iseteenindust 30% inimestest," sõnas Kahar märkides, et dokumendi taotlemine iseteeninduses on lisaks ka viis eurot soodsam kui teenindusletis.

Politsei iseteeninduses saab lisaks passi ja ID-kaardi taotlemisele aktiveerida ka mobiili-ID, taotleda elamisloakaarti ja välismaalase passi, taotleda relvaluba, taotleda E-residendi digi-ID ning registreerida välismaalase lühiajalist töötamist.